Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.ernaeringsfokus.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Frugt og grønt

Hvad er vigtigst for danskerne når de køber frugt og grønt? Det belyser analyserne af Landbrug & Fødevarer forneden.

2017
En forbrugerundersøgelse om danskernes kendskab og holdning til, samt køb og brug af grøntsager.
2015
En ny undersøgelse blandt butikskunder på indkøbstur, udpeget en række konkrete tiltag, der kan øge salget af frugt- og grønt i daglivarebutikkerne.
2014
Friskhed er vigtigst for næsten halvdelen af danskerne, når de skal vælge mellem de forskellige frugter og grøntsager på hylderne i supermarkedet. Men for 28 pct. af danskerne er det røde ø eller det røde danske flag vigtigst, når de fortager deres valg i frugt- og grøntafdelingen.